30.12.11

middag för fyra

Första middagen tillredd i splitternya köket. Det är lite på hälft ännu och vi hämtar bara det vi behöver från gamla köket. Baktanken är att allt det som vi aldrig använder ska åka till återvinningscentralen.


Vi ska installera en glasskiva framför tapeten, därav paffbitarna. 

Dukningen är kanske inte helt genomtänkt, pepparkaksborg, amaryllis, orkide och fläckig julduk. Allt på en gång.


Orsaken till försöket till finmiddag var att vi firar sju års bröllopsdag i dag. Barnen somnar aldrig i det här huset så det blev middag för fyra.

Jag kommer sällan igång med att läsa böcker men nu har jag av en slump läst både Bokhandlaren i Kabul och Jag är Nujood, TIO ÅR & nyskild inom loppet av en månad och är evigt tacksam för att jag fått gifta mig med den jag själv vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar