21.6.11

retro eller vintage?

Sju rullar gammal papperstapet för sex euro styck avgjorde slutligt tygvalet till fåtöljen. Tack alla som röstat! Men jag väntar ännu på sömmerskan, hon är säkert upptagen med att gräva ner mina rör.

Ingen panik dock. Rummet där tapeten ska hänga innehåller ett kök för tillfället. Vårt nya kök, som installeras i nyaste delen av huset, kommer först någon gång i höst. Då kan vi ta ner gamla köket och göra det till mitt ateljé. Ajo, försök inte hänga med i rumplaceringen i mitt hus. Inte ens alla som har varit här förstår hur allt hänger ihop.


På prislappen stod förbryrllande nog "retrotapetti". Nyproduktion skulle vara retro men när det är gammalt så är det. Vintage snarare.

3 kommentarer:

  1. evafrantz.blogspot.com21 juni 2011 kl. 21:32

    Vilken ljuvlig tapet! Ska ni inreda gamla köket som retro-boudoir?

    SvaraRadera
  2. Så ser det ut att bli nu ja. Rummet kan ju användas som sovrum, gästrum, bibliotek, skrotrum, arbetsrum osv. men just nu känns det fint att tala om min blivande ateljé.

    SvaraRadera