20.6.11

it's in the details

Härliga kollegor känns. Efter tre veckor borta från kontoret var glädjen stor när jag igen fick träffa kvinnan som gör sig ordning här.

Vid kaffebordet brukar vi planera och rapportera om hur våra stora och små inredningsprojekt framskrider. Både förrådet bak på bilden och sittplatsen har skapats den här våren.

Vita skjortan var ett loppisfynd på Sandudds torg i lördags.

Vissa människor kan kopplas ihop med en färg. Hon är blå. Och har konsten att använda den rätt.

En blå stol.



Bland andra detaljer.



Gunghästen är från mannens släkt, stolen från hennes barndomshem. Den lilla tavlan över röda byrån gav jag när hon fyllde jämna år.

Möbeln som presenteras som den absoluta favoriten i hela huset. Den är blå.



Skåpet är från hennes mammas släkt och tjänar som garderob i ena flickrummet. Dockorna är från en arbetsresa till Rwanda.

Details, details, details...



Mitt i allt, mitt gamla matbord. Det som aldrig var en riktig fullträff hos oss sitter perfekt i ett blåmålat kök.


Ovanför ett gammalt skåp, mot en blåblommig tapet hänger ena dotterns ärvda Wardi. Man bara svimmar.


P.S. Mitt i allt beklagar bildkvaliteten en mörk och regning sommarkväll.

1 kommentar: