30.5.11

vem vill ha, säg god dag

Tänk om vi behöver dem ännu? Nej, vi behöver dem inte. Vi bor vid en populär promenadstråk så nu bänkar vi oss vid köksfönstret och hoppas på det bästa.


edit. Jag skriver fortsättningen här i samma inlägg.

Tre och en halv timme senare råkade jag se (nej, vi satt inte i fönstret hela kvällen) att ett par på kvällspromenad stod och parlamenterade vid min skylt och om en stund knackade det på dörren. Paret ville ha allt och de lovade komma ännu i kväll! Bingo!

De bor 500 meter från oss och på några minuter stod deras paketbil på vår gård. Det var roligt att se hur glada de var. De har köpt huset för ett drygt år sedan och lät förstå att renoveringsbudgeten hade gått åt. Deras projekt för sommaren är att gräva ner dräneringsrör runt huset och de kommer en god bit på vägen med våra överblivna rör.

Vi knycklade in bråtet i bilen och kvinnan sa att hon gärna gör en gentjänst någon gång och gav mig sitt telefonnummer. Eftersom hon är sömmerska så skulle hon kunna sy något åt mig. Jag kom inte på det genast men här var jag sitter nu ser jag en fåtölj som skulle behöva ett nytt överdrag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar